Topauto  »  Topautost  »  Uudised

Uus SEAT Ateca - stiilne, dünaamiline, praktiline ja linnaseiklusteks valmis

  • Eristuv disain ning premium-klassi kvaliteet
  • Dünaamiline ja täpselt juhitav – rohkelt sõidurõõmu igas olukorras
  • Optimaalne ruumikasutus, igakülgne praktilisus ja lõõgastav sõidumugavus
  • Tõhusad ja jõulised mootorid võimsusega kuni 140 kW/190 hj
  • Edumeelsed kõrgtehnoloogilised juhiabisüsteemid, tipptasemel ühendusvõimalused

 

SEAT esitleb oma mudelivaliku esimest linnamaasturit (SUV). Uus ATECA on ainulaadne kombinatsioon eristuvast disainist, nauditavast sõidudünaamikast, linnaeluks vajalikust mitmekülgsusest ja erakordsest praktilisusest. ATECA tehnoloogilisteks trumpideks on tipptasemel ühendusvõimalused, eesrindlikud juhiabisüsteemid ja ülitõhusad jõuallikad, mis teevad uue mudeli üheks kõige innovaatilisemaks linnamaasturiks omas segmendis. Silmapaistvalt kõrge kvaliteet, täpsed tootmisprotsessid ja väga atraktiivne hinna-kvaliteedi suhe teevad ATECAst tõelise SEATi. Esikohal ja kõige keskmes on aga siiski sõidurõõm, mille tagab täpne juhitavus ning auto väle ja särtsakas iseloom – ATECA teeb igast päevast ja igast kilomeetrist meeldejääva elamuse. 
„SEAT ATECA saab meie margi järgmiseks tugisambaks menukate Leoni ja lbiza järel. Linnamaasturite segment pakub meile tohutult võimalusi, kuna Lääne-Euroopas kasvab müük prognooside kohaselt 25%,“ ütles SEATi juhatuse esimees Luca de Meo. „Veelgi enam – linnamaasturi saabumine mängib võtmerolli margi maine tõstmisel. See on aga meie põhieesmärk.“
 
Kuigi sel kevadel alustatakse alles SEAT ATECA eelmüüki, saab juba valida mitme erineva mudeliversiooni vahel. Tõhusaid turbolaaduriga TSI-bensiini- ja TDI-diiselmootoreid saab valida võimsusevahemikust 85 kW/115 hj kuni 140 kW/190 hj, lisaks on saadaval nii esiratta- kui ka nelikvedu, rääkimata käsikäigukastist ja topeltsiduriga DSG-käigukastist. Pikk tänapäevaste tehnoloogiate nimekiri ulatub esilaternatest, milles on kasutatud vaid LED-lampe, laia valiku juhiabisüsteemideni, mille hulka kuuluvad nt uudne ummikuabi ja eesrindlik hädaabisüsteem. Saadaval on ka viimase põlvkonna multimeediasüsteemid koos 8-tollise puuteekraani ja Full Link-ühendusega. Valikus on kolm varustustaset, neist kõige täiuslikumana troonib mudelivaliku tipus ATECA XCELLENCE. Meelepäraseid värve ja parima kvaliteediga materjale leidub igale maitsele. 
 
„ATECA on puhtalt emotsionaalne sõiduk selgelt äratuntava SEATi disaini-DNA ja läbivalt kõrge kvaliteediga. Panime oma esimesse linnamaasturisse kokku tõeliselt mitmekülgse paketi uusi lahendusi ja tehnoloogiaid, et pakkuda suuremat sõiduohutust ja praktilisust, ent eelkõige võimalikult dünaamilist ja nauditavat sõitu,“ selgitas SEATi asepresident uurimis- ja arendustöö alal dr. Matthias Rabe. „ATECA kerge ja täpse juhitavusega, mis tagab imetlusväärsed sõiduomadused nii sõiduteel kui ka maastikul, tõstame lati selles segmendis kindlasti uuele kõrgusele.“
 
SEATi traditsioonide kohaselt on ATECA saanud oma nime Hispaania kohanime järgi. Ateca küla asub Zaragoza provintsi lääneosas Pürenee poolsaare südames. 
 
Disain – 100 protsenti SEAT ja ikkagi 100 protsenti SUV


ATECA omanäoline disain on eksimatult äratuntav. Kuigi tegu on linnamaasturiga (SUV), on kasutatud tüüpilist SEATi disainikeelt, mida iseloomustab dünaamilisuse ja funktsionaalsuse pilkupüüdev kombinatsioon. Mitmed elemendid, nagu nt trapetsikujuline esivõre, teravad piki külgi jooksvad reljeefsed jooned ning margile ainuomased kolmnurkse kujuga esilaternad on tüüpilised ka teistele SEATi tuntud mudelitele, nt Leonile. Samas on iga üksikdetaili ATECA tarbeks hoolikalt edasi arendatud.
 
Tänu tuttavatele elementidele on ATECA eestvaates endiselt 100 protsenti SEATi nägu, olles seejuures siiski ehtne 100-protsendine linnamaastur. Suur ja kõrgel asuv esivõre on tulvil enesekindlust, samal ajal kui teravate nurkadega esituled ja pilkupüüdvad õhu sissevõtuavad ei jäta mingit kahtlust ATECA dünaamilises iseloomus. Linnamaasturi atleetlik hoiak kiirgab usaldusväärsust ja kindlustunnet.
 

Margile ainuomase kujuga täis-LED-esituled


Tüüpiliste SEATi tunnuste hulka kuuluvad tugeva ja eriti meeldivat tooni valgusega täis-LED-esituled (saadaval valikvarustusena). Koos margile ainuomaste kolmnurksete päevatuledega annavad need autole eksimatult äratuntava ilme, mille tähtsaks osaks on ka ATECA suunatuled.
 
Tipptehnoloogia ja emotsionaalne kogemus käivad SEAT ATECA puhul käsikäes. Heaks näiteks sellest on nn tervitusvalgustus: kohe, kui uksed on lukust avatud, süttivad küljepeeglites LED-lambid, mis projitseerivad uste ees oleva ala valgustamiseks maapinnale ATECA nime ja silueti. 
 
Autokere külgprofiil peegeldab selgelt uue SEATi dünaamilisust ja suutlikkust. Täpsed ja üliteravad jooned kombinatsioonis sensuaalselt voolavate vormidega, nagu võib näha uste alaservas, annavad tunnistust mitte ainult disainerite heast vormitunnetusest, vaid ka SEATi tööriistaloojate ja tootmisspetsialistide meisterlikkusest. 
 
Salong väljendab elegantset sportlikkust
 
Auto siseruum moodustab väliskujundusega harmoonilise terviku. Salongis on väljapeetult elegantne ja dünaamiline iseloom ühendatud selgelt tajutava turva- ja kindlustundega, mida just linnamaasturite juhid kõrgelt hindavad. Põhirolli mängivad seejuures kõrge istumisasend, selgelt nähtav auto esiosa ning tugevad ukseliistud. 
Armatuurlaud, mida iseloomustab läbiv horisontaaljoon, on selgelt juhikeskne. Lülitid ja juhtseadmed on lähestikku kokku grupeeritud, mõõdikud ja näidikud, sh kuni 8-tolline multimeediasüsteemi ekraan, asuvad mugavalt juhi vaateväljas. Kõrge keskkonsool on veel üks näide sellest, kuivõrd hästi ühendab ATECA linnamaasturile omase vahetu ja kindla sõidutunde sportlikkusega, mida rõhutab tavapärasest lühem käigukang.
 
Väga mahukas tänu hästi läbi mõeldud ruumikasutusele
 
Oma 4,36 m pikkuse kere sees pakub ATECA parimat ruumikasutust omas segmendis, paistes silma nii siseruumi maksimaalse pikkusega kui ka suure pakiruumiga, mis mahutab standardmudelis 510 liitrit ning nelikveolises versioonis 485 liitrit. Autokere pole tähelepanuväärne mitte ainult mitmeid varieerimisvõimalusi pakkuva ruumilahenduse, vaid ka oma kerge konstruktsiooni poolest. Seejuures on ATECA, mis kuulub oma segmendi kõige kergemate autode hulka, uskumatult jäik, tagades hea reageerimisvõime ka väljaspool linnaliiklust.
 
ATECA edumeelsed uudsed tehnoloogiad
 
Kui juht on autosse sisenenud, hakkab valgusring ümber valgustatud käivituslüliti tuksuva südame kombel pulseerima, näidates, et ATECA on oma järgmiseks seikluseks valmis. Otse käeulatuses asub SEAT Drive Profile-süsteemi lüliti, mis laseb valida ATECA jaoks hetke sõiduoludele, teetingimustele ja isiklikele eelistustele vastava sõidurežiimi.
Eesrindlike juhiabisüsteemide loetelu on pikk. Esiletõstmist väärib uudne ummikuabi: see abisüsteem teeb edasiliikumise pidevat peatumist nõudvas liikluses tunduvalt talutavamaks. Kui auto liigub liiklusummiku kiirustel, paneb süsteem ATECA teatud piirides automaatselt ise kiirendama, roolima ja pidurdama. Suurematel kiirustel – kuni u 60 km/h – aitab süsteem hoida sobivat kiirust ning püsida oma sõidureas. Autosõidu teeb turvalisemaks uus hädaabisüsteem: kui autojuht teatud aja jooksul ohule ei reageeri, annab süsteem juhile ohtlikust olukorrast märku – esmalt nähtava ja seejärel kuuldava hoiatusega, mille järel rakendab lühidalt tööle ka pidurid. Kui juht ikka tegutsema ei hakka, vähendab ATECA kiirust ja peatub, jäädes oma sõiduritta.
 
Rikkaliku tehnilise varustuse nimekirja kuuluvad veel isekohanduv kiirushoidik koos esikokkupõrke vältimissüsteemiga, liiklusmärkide tuvastussüsteem, pimenurga jälgimissüsteem, tagumise põikisuunalise liikluse hoiatussüsteem ja täisvaatemonitor.
 
Kõrgtasemel ühendusvõimalused
 
Pidev ühendus digitaalse maailmaga on saanud tänapäevase urbanistliku elustiili lahutamatuks osaks. Seepärast pakub SEAT ATECA kõige kõrgemal tasemel side- ja ühendusvõimalusi – valikusse kuuluvad viimase põlvkonna Easy Connect-multimeediasüsteemid, mille kõige täiuslikumaks versiooniks on 8-tollise ekraaniga Media System plus. Kasutusmugavust lisavad SEAT Full Link-ühendus, eksklusiivne rakendus SEAT ConnectApp ning keskkonsoolis asuv sahtel Connectivity Box, milles saab esmakordselt juhtmevabalt mobiiltelefoni laadida. SEAT Full Link on tänuväärne lahendus pea kõikide nutitelefonide kasutajatele. Lisaks MirrorLink-tehnoloogiale toetab Full Link ka Apple CarPlay- ja Android Auto-platvorme.
 
Dünaamika – sõidurõõm, millele ei leidu võrdset
 
Erakordne sõidunauding on SEATi automargi jaoks see, mille ümber kõik muu keerleb. Nagu kinnitasid entusiastlike klientide reaktsioonid ja ajakirjanike poolt üle Euroopa läbi viidud arvukad võrdlustestid, on juba Leonis ühendatud suurepäraseks tervikuks särtsakas sõit, täpne juhitavus, mugavus ja turvalisus. Mis puudutab seda paljutõotavat kombinatsiooni, siis pole uus ATECA sugugi vähem muljetavaldav. Oma kompaktse oleku, võimsate mootorite ja täiuslikult seadistatud vedrustusega pakub see suutlikkust ja juhitavust, mis saab uueks etaloniks kõigile teistele konkureerivatele linnamaasturitele. Lisaks sobib see suurepäraselt kokku linnainimeste kiire ja muutliku elustiiliga.
 
ATECA dünaamilise sõidu taga on valik tipptasemel jõuallikaid – kõik neist varustatud turbolaaduriga. Mootorid, mille võimsused jäävad vahemikku 85 kW/115 hj kuni 140 kW/190 hj, paistavad silma suurepäraste pöördemomentide ning suutlikkusega, mille seast leiab endale meelepärase iga juht. Diiselmootorite valik algab 1,6-liitrisest 115-hobujõulisest TDI-mootorist. Suurem, 2,0-liitrine TDI, on saadaval kahe eri võimsusega: 150 ja 190 hj. Nende jõuallikate kütusekulu jääb vahemikku 4,3–5,0 l/100 km, CO2-heitmeid tekitavad need aga 112–131 grammi kilomeetri kohta. Bensiinimootoreid on valikus kaks, väiksem neist on 1,0-liitrine 115 hj TSI-mootor. 1,4-liitrine TSI saab kaasa osalise koormuse korral töölerakenduva silindrite deaktiveerimisfunktsiooni ning arendab võimsust 150 hobujõudu. Bensiinimootorite kütusekulu ja heitmenäitajad jäävad vahemikku 5,3–6,2 l/100 km ja 123–141 g/km.
 

Sulge

Loading ...
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Kasutades veebilehte, nõustute küpsiste kasutamisega. Vaata täpsemalt
Sulge
Sulge