Topauto  »  Topautost  »  Uudised

Valmis kaarte segi paiskama: tuliuus Hyundai IONIQ-mudeliseeria lisab Genfi autonäitusele elektrilist pinget

  • Maailma esimene sõidukiplatvorm kolme erineva elektrilise jõuallikaga teeb vähesaastava või heitmevaba liikumisviisi kättesaadavaks igaühele.
  • Innovaatiline IONIQ pakub autojuhtidele kompromissituid sõiduelamusi ja kaunist disaini.
  • Tänu otseülekandele IONIQ-mudeliseeria esitluselt Genfi autonäitusel on meedial, fännidel ja autohuvilistel üle maailma võimalus sündmusest vahetult osa saada.


2016. aasta Genfi autonäitusel tutvustab Hyundai Motor oma täiesti uut mudelit Hyundai IONIQ, millest on saadaval kolm erinevat versiooni: IONIQ Hybrid, IONIQ Electric ja IONIQ Plug-in. Olles esimene mudel maailmas, mis on saadaval kolme erineva elektrilise jõuallikaga, teeb IONIQ vähesaastavad ja heitmevabad sõidukid nüüd kättesaadavaks igaühele. Hyundai Motori uudse lähenemise tulemuseks on edumeelsetel tehnoloogiatel põhinevad kompromissitud sõiduelamused ja pilkupüüdev disain koos uusimate side- ja turvalahendustega.
 
Täiesti uus Hyundai IONIQ tähistab tähtsat verstaposti Hyundai Motori säästva arengu strateegias, viies uudsete innovaatiliste tehnoloogiate kaudu ellu autotootja uusi ideid ning laiendades ettevõtte tootevalikut, millega toetada edasist loomulikku müügikasvu Euroopas.
 
Jochen Sengpiehl, Hyundai Motor Europe’i asepresident turunduse alal, ütles: „IONIQ on meie margi jaoks Euroopas väga tähtis samm edasi. Sellega toome me elektromobiilsuse valdkonda ainulaadse uue lähenemise, tegemata kompromisse suurepärase disaini, sõidunaudingu ja tänapäevaste uute sidelahenduste arvelt. Ning me teeme selle kõik kättesaadavaks üha suuremale hulgale klientidele, laiendades veelgi oma mudelivalikut.”
 
Nii tavahübriid IONIQ Hybrid kui ka pistikust laetav hübriidversioon IONIQ Plug-in on varustatud uue 1,6-liitrise Kappa GDI-mootoriga. See neljasilindriline bensiini otsesissepritsega jõuallikas paistab silma suurepärase 40-protsendise soojusliku kasuteguriga, arendades võimsust 105 hj ning saavutades suurimaks pöördemomendiks 147 Nm. Mootor on kohandatud spetsiaalselt hübriidauto jaoks ning selle juurde kuulub vahetult reageeriv ja sujuvalt käike vahetav kuuekäiguline topeltsiduriga käigukast – tänu sellele eristub IONIQ oma konkurentidest tunduvalt dünaamilisema sõidu poolest. Bensiinimootori paariliseks olev elektrimootor võimaldab sõita ka üksnes elektri jõul, tagades silmapilkselt vajaliku pöördemomendi. Sõidudünaamikat aitab parandada mitmikhoob-tagavedrustusega veermik.
 
IONIQ Hybrid-versiooni elektrimootor, mis saab energiat tagaistme alla paigaldatud 1,56 kWh mahtuvusega liitiumioon-polümeerakult, arendab võimsust 32 kW (43,5 hj) ja selle suurim pöördemoment on 170 Nm. Kombinatsioonis 1,6-liitrise GDI-bensiinimootoriga saavutab hübriidsüsteem koguvõimsuseks 103,6 kW (141 hj) ja pöördemomendiks kuni 265 Nm. Selle abil suudab IONIQ Hybrid kiirendada kuni 185 km/h ulatuva tippkiiruseni, tekitades samal ajal CO2-heitmeid keskmiselt vaid 81 g/km.
 
Autojuhid, kes valivad pistikust laetava hübriidversiooni IONIQ Plug-in, saavad üksnes elektritoitel läbida ligikaudu 50 kilomeetrit, kasutades selleks 8,9 kWh mahtuvusega liitiumioon-polümeerakusse salvestatud energiat. 45 kW (61 hj) võimsusega elektrimootor ja 1,6-liitrine neljasilindriline Kappa GDI-bensiinimootor saavutavad süsteemi koguvõimsuseks 103,6 kW (141 hj), CO2-heitmeid eraldub aga kõigest 34 g/km.
 
Täiselektriline versioon IONIQ Electric pakub oma ülitõhusa 28 kWh liitiumioon-polümeerakuga puhast elektromobiilsust tervelt kuni 250 kilomeetriks. Maksimaalne pöördemoment 295 Nm on silmapilkselt juhi käsutuses tänu 88-kilovatisele (120 hj) elektrimootorile, mis suudab ühekäigulise reduktoriga ülekande kaudu tõsta auto kiiruse kuni 160 kilomeetrini tunnis.
 
Suurepärase kasutajakogemuse eest kogu uue IONIQ-mudeliseeria sees kannavad hoolt tipptasemel ühendusvõimalused ja sidelahendused, nagu nt Android Auto ja Apple Car Play, aga ka Tom Tom Live-teenused ja nutitelefoni juhtmevaba laadimisfunktsioon. Lisaks võimaldab 7-tolline TFT-näidikuplokk, mis kuvab kogu juhile vajalikku põhiinfot, nautida täisdigitaalset juhtimiskogemust.
 
Kõikehõlmav eesrindlik turvapakett – kuhu kuuluvad mh autonoomne hädapidurdussüsteem, sõidureas püsimise abisüsteem, pimenurga jälgimissüsteem, tagumise põikisuunalise liikluse hoiatussüsteem ja intelligentne kiirushoidik – hoolitseb nii juhi kui ka kõigi kaasreisijate kõrgtasemel ohutuse eest.
 
Kõikidele mudeliversioonidele iseloomulik sihvakas aerodünaamiline siluett aitab saavutada õhutakistuse koefitsendiks (Cd) vaid 0,24, mis on üks parimaid tulemusi omas klassis. Üle kogu autokere jooksevad pehmed jooned ja pinnad, andes uuele IONIQ-mudelile tema kauni kontuuri. Voolujooneline väliskuju ja loomulikud õhuvoolukanalid rõhutavad auto aerodünaamilisi jooni ja vorme.
 
Sinised aktsendid IONIQ Hybrid- ja IONIQ Plug-in-versioonides ühendavad mitmeid väliselemente sisekujundusega, sidudes kogu auto disaini ühtseks tervikuks.

 

Täiselektrilise IONIQ Electric-versiooni kujundamisel on saadud inspiratsiooni vasktraadist kui heast elektrijuhist ning kasutatud vasevärvi detaile, mis loovad mulje autosalongi läbivast elektrivoolust.
 
Thomas A. Schmid, Hyundai Motor Europe’i tegevjuht ütles: “Oma teedrajava elektriautoga ix35 Fuel Cell ning mitmete pistikust laetavate hübriid- ja tavahübriidmudelitega, mida müüakse üle kogu maailma, on Hyundai Motor end elektriliste jõuallikate valmistajana juba tõestanud. Nüüd – oma esimese niivõrd erilise mudeli turuletoomisega – võtame me liidrirolli kui ainus autotootja, kes valmistab samaaegselt nii tavahübriide, elektriautosid, pistikust laetavaid hübriide kui ka kütuseelementidega sõidukeid.“
 
Uue Hyundai IONIQ-mudeliseeria üleilmne esmaesitlus toimub 1. märtsil Genfi autonäitusel Hyundai näitusestendis (nr 1040) peetaval Hyundai pressikonverentsil kell 10.30 Kesk-Euroopa aja järgi. 
Otseülekannet Genfi autonäitusel toimuvalt pressikonverentsilt saab jälgida aadressil:
https://livestream.com/HyundaiEurope/GIMS2016 
Ülekanne algab teisipäeval, 1. märtsil kell 10.15 Kesk-Euroopa aja järgi. 
 
Kõik tehnilised andmed on esialgsed ning pole veel ametlikult kinnitatud.
 

Sulge

Loading ...
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Kasutades veebilehte, nõustute küpsiste kasutamisega. Vaata täpsemalt
Sulge
Sulge