Topauto  »  Topautost  »  Uudised

Elektriautode spetsrehvid ja rehvide tootmiskuupäev - asjad, mida peaks talverehvide puhul kindlasti teadma

Eestimaalasi kostitas eelmisel nädalal esimene sahmakas lund ja lörtsi, mis jäi küll üürikeseks, kuid talv hiilib iga päevaga ligemale ning seetõttu on mõistlik aegsasti rehvitöökotta aeg kinni panna, et rehvivahetust mitte viimase minuti peale jätta. Topauto teenindusjuht Dan Mustjatse annab nõu, kuidas enda autole kõige õigem talverehv valida ning mida peaks jälgima elektriautode omanikud.

Ilmselt teab iga autojuht, et talverehvid on Eestis lubatud juba alates 15. oktoobrist ning kohustuslik on vähemalt 3 mm sügav rehvimuster. Kolmemillimeetrise jääksügavusega rehve pole aga mõtet sügisel enam autole alla panna, sest rehvid kuluvad ka talvel ning lisaks ei pruugi 3-millimeetrine mustrisügavus tagada sellist turvalisust nagu uued rehvid. Seega võiks rehvide vahetamisel mõelda juba siis, kui mustri sügavus on veel 4-5 millimeetrit.

 

„Kriitiliselt tuleks hinnata lamellide sügavust kogu rehvil. Kui äärtes võib muster veel enam-vähem korralik olla, siis kui rehvi keskelt ehk teega kokkupuutekohast on muster õhuke või ebaühtlane, tasub kindlalt võtta uued rehvid,“ selgitas Mustjatse.

 

Mustri sügavust saab koduste vahenditega lihtsalt mõõta näiteks kaheeurose mündiga, mille hõbedast serv on 3,5 mm laiune. Kui münt torgata lamellide vahele ning hõbedane äär jääb näha, on muster juba nõuete piiri peal. Kontrolli tuleks teha rehvil mitmest kohast, nii äärest kui ka keskelt.

 

Oluline on hinnata kriitiliselt lamellrehvide sügavust_Topauto

See rehv on liiga kulunud ning sellega ei tohi enam sõita

 

Elektri- või hübriidautode omanikud võiksid autosalongi või rehvivahetust külastades teha kindlaks, et nende masinale saavad alla spetsiaalsed elektriautodele mõeldud rehvid. Kuna elektriautod on akude raskuse tõttu tavalistest autodest raskemad, on selliste sõidukite jaoks välja töötatud spetsiaalsed rehvid, mille tunneb ära EV-märgise järgi rehvil või toote infolehel.

 

Spetsiaalsed elektriautode rehvid_Topauto

EV märgis annab märku spetsiaalselt elektriautodele disainitud rehvidest.

 

Elektriautodele võib loomulikult alla panna ka tavalistele sõiduautodele mõeldud rehve, ent sel juhul võib arvestada raskemast massist tuleneva suurema rehvikulu ning sõidu ajal suurenenud müraga. Et muuta elektriautode rehvid vaiksemaks, on tootjad neisse tavaliselt lisanud spetsiaalse vahtkummist sisevooderduse, mis absorbeerib osa mürast.

 

"Elektriautodele mõeldud rehvide tekitatud müra on samas suurusjärgus selle müraga, mida tekitavad tavalised rehvid tavalise sõiduauto all, seega soovitan elektriautode omanikele spetsiaalseid rehve. Müra on kindlasti üks teguritest, mis sõidukijuhti liikluses väsitab ning kui liigset müra on võimalik hõlpsasti vältida, siis tuleks seda teha," ütles Mustjatse.

 

Elektriautode rehvid on seest kaetud vahtkummiga_Topauto

Elektriautode rehvid on müra vähendamiseks kaetud seestpoolt vahtkummiga. Rehviparanduskomplekti saab sellise rehviga kasutada samamoodi, nagu tavalise rehviga.

 

Lisaks jätavad inimesed uute rehvide soetamisel väga tihti tähelepanuta rehvi vanuses. Mustjatse sõnul võib aastaid laos seisnud talverehvi muster olla tuliuus ja näiliselt korralik, aga selle sõiduomadused ei ole enam sellised, nagu "värskel" rehvil. 4-5 aasta vanuse rehvi kummisegu muutub aja jooksul jäigemaks ning rehv ei taga teekattel enam piisavat haaret. Rehvide vanuse saab teada nii, kui vaadata rehvilt neljakohalist DOT numbrit, kus esimesed kaks näitavad nädalat ja teised kaks aastat, millal rehv on toodetud.

 

Oluline on jälgida rehvi valmistamise kuupäeva_Topauto

See konkreetne rehv on toodetud 2017. aasta 27. nädalal ning täna ei ole sellist rehvi soovituslik enam alla panna.

 

Rehvide eluea pikendamiseks ja turvalisuse tagamiseks soovitab Mustjatse jälgida, et auto rehvides oleks kogu aeg õige rõhk. Kui uuematel autodel annavad rehvirõhu andurid muutustest autojuhile märku ka pardakompuutri abil, siis vanemate sõidukite omanikud võiksid rehvirõhku kontrollida vajadusel kas või igal nädalal.

 

„Rehvirõhust sõltub otseselt auto pidurdusvõime. Liiga täis rehviga sõitmine kulutab mustri ära keskelt, liiga madala rõhuga võib aga juba velgi mõjutada,“ ütles Mustjatse. "Rõhk võib korralikult muutuda temperatuuride mõjul, samuti võib õhku tasapisi rehvist välja immitseda velje äärte või ventiili kaudu, seega on mõistlik aeg-ajalt ka rehvirõhule pilk peale visata ja veenduda, et see on vastavuses autotootja juhistega."

 

Kuigi miinuskraade praegu väljas ei esine ja võimalik on liigelda ka korralike suverehvidega, soovitab Topauto teenindusjuht juba praegu endale rehvivahetuse aeg broneerida, sest nii kui külmad ilmad taaskord kohal on, täituvad rehvitöökojad imekiirelt ning aeglasem planeerija võib rehvivahetusaega sel juhul oodata kaua.

 

"Ööpäeva keskmine temperatuur jääb juba praegu alla seitsme soojakraadi, mis tähendab, et suverehvide segu muutub jäigemaks ning suverehvi pidamine ei ole sellises keskkonnas võrdne pidamisega suvistes tingimustes. Kes praegu endale aja broneerib, saab rehvid kindlasti enne suurte ja püsivate külmade tulekut vahetatud," lubas Mustjatse.

Kui uut komplekti rehve soetada, on kasulik tähelepanu pöörata ka nende muudele omadustele, nagu kütusekulu indikaator, ohutusklass ning müratase. Meie jäistesse ja lumistesse oludesse tuleks kindlasti valida põhjamaise indikaatoriga talverehvid, mille tunneb ära lumise tipuga mäe ja lumehelbe märgi järgi.

 

Rehvide märgised_Topauto

Rehvimustri sügavust on lihtne mõõta 2-eurose mündiga
Sulge

Loading ...
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Kasutades veebilehte, nõustute küpsiste kasutamisega. Vaata täpsemalt
Sulge
Sulge