Monte Carlo rallikokkuvõte

Järveoja: meie kehad talusid väljasõidul 100 G-list raskusjõudu

Monte Carlo on rallikalendris alati erilisel kohal mitmel põhjusel. Esiteks on see hooaja esimene ralli. Teiseks teevad Monte eriliseks ilm ja väga keerulised rajaolud, mis omakorda teevad rehvivaliku raskeks.

 

Minu jaoks oli seekordne Monte Carlo järjekorras neljas. Kolmel korral olen alustanud seda uues tiimis. Seega on Monte olnud minu jaoks ka niiöelda kohanemisralli – uus auto, uus tiim, uued inimesed. Monte Carlos on ülioluline teha optimaalne rehvivalik, mis sobiks nii jäiste, kui ka kuivade tingimuste jaoks.

 

Meie jaoks lõppes selle-aastane ralli aga kahjuks suhteliselt kiiresti ja ootamatult. Reedese päeva teisel kiiruskatsel sõitsime suurel kiirusel teelt välja. Kuna väljasõit oli nii tõsine, ei olnud meil võimalik ralliga jätkata. FIA kinnitusel oli väljasõidu hetkel meie kehadele mõjuv raskusjõud 100 G-d. Arvestades fakti, et väljasõit kestis 20 sekundit, siis pidid meie kehad päris korralikku vintsutust taluma. Tegemist oli kindlasti minu karjääri kõige raskema õnnetusega. Meie õnn, et tänapäeva autod ja turvavarustus on nii head, et me pääsesime väljasõidust suuremate vigastusteta.

 

Siinkohal peab kindlasti kiitma kohalikku meditsiinipersonali, kes meid vahetult pärast väljasõitu haiglasse lennutas. Haiglas läbisime põhjaliku tervisekontrolli ja saime selgust, et suuremaid tüsistusi väljasõit endaga kaasa ei toonud. Öö tuli meil küll haiglas veeta, kuid laupäeva hommikul olime juba tagasi service pargis, et tiimiga juhtunut analüüsida ning sellest omad järeldused teha.

 

Kuna Monte Carlo jäi meil nii lühikeseks, siis ootan juba ausalt öeldes väga, et uuesti ralliautos rajale saada. Loodetavasti saab Rootsi ralli plaanipäraselt toimuma ning ei jää puuduva lume tõttu ära. 

 

Martin Järveoja

Martin Järveoja teel haiglasse Foto: Martin Järveoja
Sulge

Loading ...
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Kasutades veebilehte, nõustute küpsiste kasutamisega. Vaata täpsemalt
Sulge
Sulge