est
est rus
Topauto

Martin Järveoja Rootsi rallist: ilmselt me selles piirkonnas WRC etappi enam ei näe

Martin Järveoja Rootsi rallist: ilmselt me selles piirkonnas WRC etappi enam ei näe
Foto: Martin Järveoja autasustamistseremoonial poodiumil

Rootsi ralli on tavapäraselt ainuke talveralli meie võistluskalendris, kuid seekordne Rootsi ennast kuigi heast küljest ei näidanud.

Nagu meil Eestis, polnud ka rallipiirkonda õigel ajal talv kohale jõudnud ning ralli toimumine oli pikalt küsimärgi all. Ma pole ilmselt kunagi oma elus nii pingsalt ilmaprognoose jälginud, kui ma seda enna rallit tegin. Abikaasa tögas mind pidevalt, et kas ma soovin meie ilmamehe Hannese töö peale üle minna. Ausalt öeldes olin ma ennustusi vaadates veendunud, et ralli ei toimu. Korraldajad ning FIA võtsid aga suure riski ning lühendasid rallidistantsi poole võrra, kuid võistlust ära ei jätnud. Nüüd pärast ralli lõppu oli see minu hinnangul siiski kokkuvõttes õige otsus, kuigi pühapäevased tingimused olid juba väga äärmuslikud ning talverallist oli asi valgusaastate kaugusel. Ilmselt me selles piirkonnas WRC etappi tulevikus enam ei näe!

 Martin Järveoja/Ott Tänak ekipaaž nr 8

 

Peamine küsimus, mille lume ning jäise pinnase puudumine tõstatasid, puudutas rehve. Tingimused ei olnud piikrehvide jaoks kaugeltki ideaalsed ning korraldajad tegid erandi ja meil võimaldati kulunud rehvid uute vastu vahetada põhimõtteliselt pärast iga katset. Tavaliselt sõidame me ühe rehvijooksuga 3-4 katset. Ohutuse mõttes oli see antud olukorras kindlasti ainuvõimalik stsenaarium.

 

Kuna Monte Carlo õnnetuse tõttu oli meil uue autoga endiselt väga vähe kilomeetreid sõidetud ning pinnas oli taaskord uus, siis tuli meil väga kiiresti kohaneda. Ma usun, et saime sellega enam-vähem hästi hakkama ning ralli lõpus kätte saadud teise koha karikad kinnitavad seda fakti. Saime ralli jooksul autost parema ülevaate ning nende teadmiste pinnalt on hea järeldusi teha ja edasi kruusarallide poole liikuda.

 

Kalender toobki meile nüüd lausa 8 kruusarallit järjest. Ehkki oleme hooaja kokkuvõttes liidritest omajagu maas, võib seda veidi ka positiivsema poole pealt vaadata. Teadupäralt on kruusasel pinnasel tee puhastamise efekt väga suur ning meie stardipositsioon Mehhikos peaks meile võrdlemisi soodsad tingimused looma. Eeldusel muidugi, et seal näiteks suurt vihmasadu ei tule. Enne Mehhiko rallile suundumist testime oma Hyundaid ka kruusa peal ning teeme kaasa kohaliku Portugali meistrivõistluste etapi. Loodetavasti oleme selle najalt Mehhikos juba kindlamalt poodiumi kõige kõrgema astme konkurentsis!

 

Martin Järveoja