est
est rus
Topauto

SEAT kasvab suuremaks – uus SEAT Tarraco

SEAT kasvab suuremaks – uus SEAT Tarraco
Uus SEATi lipulaev Tarraco
  • Tarraco on Arona ja Ateca kõrval SEATi SUV-mudelipere kolmas liige ning tähistab automargi sisenemist suurte linnamaasturite turusegmenti.
  • Ruumikas linnamaastur pakub suuremat paindlikkust, sest valida saab 5- ja 7-kohalise versiooni vahel.
  • Tarraco on esimene mudel, mis näitab SEATi järgnevate aastate uut disainisuunda.
  • Suur SUV-mudel saabub autoturule 2019. aasta alguses.

 

Uus SEAT Tarraco on nüüd kohal. Mudel sai nime Hispaania Vahemere-äärse sadamalinna Tarragona järgi, mis on küll aukartust äratava arhitektuuriga ajalooline kultuurikeskus, ent oma vaimult nooruslik ja ettevõtlik linn. Tarraco valiti uue mudeli nimeks populaarseks osutunud hääletuse tulemusel rohkem kui 140 000 inimese poolt, kes osalesid nimekonkursi #SEATseekingName viimasel etapil.

 

Tuttuus mudel, mis on projekteeritud ja kujundatud SEATi Martorelli keskuses Barcelonas ning toodetud Wolfsburgis Saksamaal, on kolmas liige autotootja linnamaasturite mudelireas ning laseb heita pilgu SEATi tulevikumudelite disainikeelele. Tarraco meelitab automargi juurde uusi kliente, tõstab margi mainet ja avaldab positiivset mõju ettevõtte kasumile. See on mudel, millest saab SEATi uus lipulaev.

 

Ateca ja Arona suurema vennana võtab uus Tarraco sisse koha SEATi linnamaasturite mudelipere tipus ning ühendab kõrgtasemel tehnoloogia, dünaamilised sõiduomadused, hea juhitavuse, praktilisuse ja funktsionaalsuse elegantse ning progessiivse disainiga. Tarraco kasutab ära kõiki oma suuremate mõõtmete eeliseid ning tulemuseks on sõiduk, mis saab hakkama iga ülesandega, mida elu tänapäeval ette veeretab.

 

Uues SUV-mudelis on olemas kõik, mis iseloomustab iga SEATi sõidukit: disain ja funktsionaalsus, sportlikkus ja mugavus, kättesaadavus ja kvaliteet, tehnoloogia ja emotsionaalsus – kuid kujul, mis vastab veelgi enam eri elustiilide vajadustele. Uus SEAT Tarraco on loodud autojuhtidele, kes vajavad praktilisust, mida pakuvad 5 või 7 istekohta ja kõrgem juhtimisasend, kuid väärtustavad ka sõiduki esteetilist külge, hinnates tasakaalu, mis valitseb Tarracos enesekindluse ja elegantsi vahel. Ning seda kaunist tasakaalu suudavad hoida mõlemad pakutavad varustustasemed – Style ja Xcellence.

 

 

Kuna linnamaasturite turg üha kasvab, mängib Tarraco SEATi jaoks võtmerolli, kui see 2019. aasta alguses turule saabub, tugevdades automargi positsiooni ja hoogustades kasvu ajal, mil ettevõtte müügimahud on juba niigi tõusuteel. Selle aasta jaanuarist kuni augustini tarnis SEAT üle maailma 383 900 sõidukit. Seda on 21,9% enam kui samal perioodil 2017. aastal.

 

SEAT on läbi viimas oma viimaste aegade suurimat tootevaliku laiendamist. Meie esimese suure SUV-mudeli SEAT Tarraco turule toomine on osa meie 3,3 miljardi euro suurusest investeeringust ettevõtte tulevikku ja meie poolt pakutavasse mudelivalikusse aastatel 2015–2019,“ ütles SEATi president Luca de Meo. „See on viimane liige meie linnamaasturite peres, kus nüüd leidub sobiv sõiduk iga kliendi vajaduste jaoks”.

 

Esmaklassiline inseneritöö

 

SEAT Tarraco on loodud autojuhtidele, kes soovivad, et üks ja sama sõiduk pakuks nii põnevust kui ka funktsionaalsust. Inimestele, kes vajavad praktilisust, mille tagavad kuni 7 istekohta ning avar salong pere ja sõprade sõidutamiseks, kuid kes hindavad seejuures sõiduki head reageerimist, dünaamilisi sõiduomadusi ja suutlikkust.

 

Selline nüansirikas lähenemine praktilisusele ja dünaamilisusele sai võimalikuks tänu uusimale tehnoloogiale Volkswagen Groupilt ja erilisele pika teljevahe konstruktsioonile MQB-A, millele suur SUV-mudel toetub.

 

Sõiduki dünaamiline veermiku kontrollsüsteem (DCC) laseb saavutada kõige erinevamat tüüpi teedel täiusliku tasakaalu põnevust pakkuva sportliku sõidustiili ja mugava kulgemise vahel, kui läbitakse pikemaid vahemaid. Juht saab valida just selle seadistuse, mida parajasti eelistab, või panna süsteemi tööle automaatrežiimil, et see muudaks sõiduomadusi lähtuvalt teeoludest ja sõidustiilist ise.

 

Sujuva sõidu eest hoolitseva veermiku vääriline on ka suutlike, töökindlate ja säästlike jõuallikate valik. Kõikides mootorites on kasutusel kütuse otsesissepritse, need on varustatud turbolaaduri ja start-stopp-tehnoloogiaga. Jõuallikate võimsused jäävad vahemikku 150–190 hj.

 

Uus SEAT Tarraco eestvaates Uus SEAT Tarraco tagantvaates

 

Valikusse kuulub kaks bensiinimootorit: neljasilindriline 1,5-liitrine TSI-versioon, mille 150 hj kantakse kuuekäigulise käsikäigukasti vahendusel üle esiratastele, ning 2,0-liitrine 190 hj versioon, mille paariliseks on seitsmekäiguline DSG-käigukast ja 4Drive-nelikveosüsteem. Lisaks on saadaval ka kaks 2,0-liitrist TDI-diiselmootorit võimsusega 150 ja 190 hobujõudu. 150 hj versioon on saadaval nii kuuekäigulise käsikäigukastiga esiveolise kui ka seitsmekäigulise DSG-käigukastiga nelikveolise mudeli jaoks. Suurema võimsusega diisel on saadaval üksnes koos seitsmekäigulise DSG-käigukasti ja 4Drive-nelikveosüsteemiga. Edaspidi on SEAT Tarraco jaoks kavas pakkuda ka alternatiivsed mootoritehnoloogiaid.

 

SEAT Tarraco on funktsionaalsuse ja paindlikkuse meistriteos, mis pakub palju ruumi ja paindlikke lahendusi – just nii, nagu kasutajad suurelt SUV-mudelilt ootavad. See on omas segmendis kõige sportlikum sõiduk nii tänu oma disainile kui ka dünaamilisele veermiku kontrollsüsteemile, mis laseb juhil kohandada selle vastavaks oma sõidustiilile ja vajadustele,” kommenteeris SEATi asepresident uurimis- ja arendustöö alal dr. Matthias Rabe.

 

Uuel SEAT Tarracol on olemas kõik juhiabisüsteemid, mida läheb vaja, et sõit mugavamaks ja ohutumaks muuta – isegi kõige keerukamates sõiduoludes. Sellised juba tuntud süsteemid nagu sõiduraja hoidja ja esikokkupõrke vältimissüsteem koos jalgratta ja jalakäija tuvastusfunktsiooniga kuuluvad Euroopa mudelite põhivarustusse. Neile saab valikvarustusena lisada veel pimenurga jälgimissüsteemi, liiklusmärkide tuvastussüsteemi, ummikuabi, isekohanduva kiirushoidiku (ACC), tulede lülitusabi ning hädaabisüsteemi.

 

Viies sõiduohutuse SEATi jaoks täiesti uuele tasemele, saab Tarraco kaasa ka hädaabikõne funktsiooni, kokkupõrke ennetussüsteemi ja ümberpaiskumise tuvastussüsteemi. See tähendab, et SEATi suur SUV on valmis täitma mis tahes olukorras kõige karmimate ohutusstandardite nõudeid, et saada omas segmendis uueks etalonmudeliks.

 

Uue SEAT Tarraco seestvaade

 

Päriseluks loodud

 

Suuremad mõõtmed andsid disainitiimile inspiratsiooni parema tasakaalu leidmiseks esteetilise terviklikkuse ja sihikindlust väljendavate proportsioonide vahel. Kuigi Tarraco 4735 mm pikkus ja 1658 mm kõrgus tekitavad tohutu siseruumi ja muljet avaldava välisilme, jätab kogu kujundus mulje kergusest ja väledusest, aga ka jõulisusest ja ruumikusest.

 

Autonina kujundus annab aimu SEATi uuest disainikeelest: esiletungivam iluvõre rõhutab auto enesekindlat iseloomu ning terava lõikega täis-LED-esituled, mis on säilitanud margile ainuomase kolmnurkse kuju, on paigutatud sügavamale kere sisse, andes välimusele keskendunuma ilme.

 

Olulist rolli mängib Tarraco puhul ka valgustustehnoloogia. Nii auto sees kui väljas on kasutatud 100% LED-tehnoloogiat – standardse lahendusena nii Xcellence- kui ka Style-varustustaseme puhul –, andes disaineritele suurema loomevabaduse, autojuhtidele aga puhtama ja selgema valguse.

 

Usun, et uus Tarraco jätab endast tugeva esmamulje, kui sellega esimest korda kohtute – tänu oma suurepärastele proportsioonidele ja elegantsele, ent samas sportlikule disainile. Oma enesekindla näoilmega väljendab see uhkustunnet ning annab ühtlasi ka aimu, millised hakkavad SEATi mudelid välja nägema tulevikus,“ rääkis Alejandro Mesonero, SEATi disainidirektor. „Ja nagu iga meie loodud sõiduki puhul, oleme ka Tarraco igasse detaili pannud tohutul hulgal armastust ja kirge, järgides oma põhimõtet: mis näeb välja õige, ongi õige.

 

Auto tagaosas, kus funktsionaalsus on ülioluline, on keskendutud madalale laadimisalale ja valgustuslahendusele, mis rõhutab linnamaasturi laiust ja praktilisust. Tänu LED-valgustusele on uus mudel saanud endale ka dünaamilised tagumised suunatuled.

 

SEAT Tarraco kerevärvide valikusse kuulub kaheksa eri tooni: Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black ja Urano Grey.

 

Auto sees on disainerid teinud tublit tööd, et luua ruum, kus sõitjad tunneksid end mugavalt ja turvaliselt. Armatuurlaua horisontaaljoon rõhutab Tarraco laiust, suurendades samal ajal avarustunnet salongis, tekitades usaldust ja kindlustunnet ning pakkudes kvaliteeditaset, mida tavaliselt kohtab pigem premium-klassi sõidukites.

 

Ja kuna meie maailm muutub üha digitaliseeritumaks, on Tarraco varustatud SEATi 10,25-tollise Digital Cockpit-näidikuplokiga, mis edastab juhile kogu vajalikku infot, ning 8-tollise HMI-ekraaniga, mille kaudu sõitjad pääsevad ligi kõikidele SEATi ühendusvõimalustele. Kui aga rääkida multimeediasüsteemidest, siis on Tarraco esimene SEAT, millel on olemas žestjuhtimise funktsioon (kui varustusse kuulub 8-tollise ekraaniga Navigation Plus-süsteem).

 

SEAT Tarraco eelmüük algab detsembris. Eesti turule jõuab SEAT Tarraco 2019. aasta alguses. 

 

Uus tipptasemel disainiga SEAT Tarraco

 

SEAT on ainus ettevõte, mis algusest lõpuni projekteerib, arendab, toodab ja turustab autosid Hispaanias. Barcelona provintsis Martorellis asuva peakorteriga rahvusvaheline ettevõte, Volkswagen Group’i liige, ekpordib oma sõidukeist 80% ning on esindatud rohkem kui 80 eri riigis kõigil viiel kontinendil. 2017. aastal oli SEATi maksudejärgne kasum 281 miljonit eurot, ettevõte müüs ligi 470 000 autot ja saavutas rekordilise müügikäibe, mis kerkis üle 9,5 miljardi euro.

 

SEAT Group annab oma kolmes tootmiskeskuses – Barcelonas, El Prat de Llobregatis ja Martorellis – tööd enam kui 15 000 professionaalile. Just nendes tehastes valmivad ka kõige menukamad mudelid Ibiza, Arona ja Leon. Lisaks toodab ettevõte Tšehhis mudeleid Ateca ja Toledo, Portugalis mudelit Alhambra ning Slovakkias mudelit Mii.

 

Rahvusvahelisel autotootjal on olemas ka oma teadus- ja tehnokeskus, kuhu on koondunud rohkem kui 1000 inseneri, kes on Hispaania uurimis- ja arendustegevuse suurima tööstusinvestori põhijõuks uute innovaatiliste lahenduste väljatöötamisel. SEATi mudelivalik on juba varustatud uusima sidetehnoloogiaga ning autotootja tegeleb praegu ettevõtte üleilmse digiteerimisprotsessiga, et anda oma panus tulevikuliikluse edendamisse.