Topauto  »  Topautost  »  Uudised

UUS SEAT LEON ST CUPRA - TÄIUSLIK SPORTAUTO IGASSE PÄEVA

  • SEAT ühendab jõudluse ja kasulikkuse ainulaadsel moel
  • Kaks varianti: 195 ja 206 kW / 265 ja 280 hj
  • Suurim jõudlus ja kaalukas tõhusus koos
  • Täppisjuhtimine diferentsiaaliluku, progresseeruva roolivõimu ja DCC abil
  • Eksklusiivne varustus, laialdased isikupärastamise võimalused  

SEAT esitleb oivalist autot nii elu kui ka jõudluse nautimiseks: Uus Leon ST CUPRA ühendab ainulaadsel moel tippjõudluse, stiilsuse ja kasutatavuse. Maksimaalne koormaruum 1470 liitrit suudab kiirendada nullist kuni 100 km/h Leon ST CUPRA 280 puhul vaid 6,0 sekundiga – mitmekülgsus võib olla isegi nii kiire. Vapustav disain, isikupõhise varustuse võimalused ja oivaline kvaliteet on järgmised tunnused, mis teevad Leon ST CUPRA-st tõesti väga erilise pakkumise. SEAT-i kombe kohaselt on oivaline hinna-kvaliteedi suhe muidugi enesestmõistetav.

 

Nii ajakirjanike kui ka tavaklientide hulgas on SEAT Leon CUPRA imetlusväärne nii sportkupee kui ka viieukselisena. Kogu Euroopa tarbemeedias sai CUPRA-st kohe pidev võrdlustestide võitja; omanikud armastavad selle disaini ja käitumist teedel. Uues Leon ST CUPRA-s lisandub veel üks mõõde – universaalauto ruum. Töö ja pere, spordi ja hobide jaoks – tänu mitmekülgsusele on Leon ST CUPRA ideaalne sportauto kõigis eluvaldkondades.

 

"Uus Leon ST CUPRA täiendab oivaliselt meie suure jõudlusega mudelite tootesarja. Viimistletud jõudluse ja väljendusrikka dünaamilisuse kombinatsioon koos mõnusa pikamaamugavuse ja kaaluka kasutatavusega muudavad selle täiesti ainulaadseks," lausub Jürgen Stackmann, SEAT S.A. president. "Leon ST CUPRA näitab SEAT- tootemargi väärtusi parimal kujul. Oleme uhked tehniliste saavutuste ja neist tuleneva kvaliteedi üle.”

 

Kõrgtehnoloogia koondpakett tagab uue Leon ST CUPRA tohutu jõudluse. Tipus on 2.0 TSI mootor koos topeltsissepritse ja nukkvõlli muudetava ajasättega. Sõltuvalt versioonist on variandid 195 kW / 265 PS või 206 kW / 280 PS. DCC / dünaamiline šassiiohje, eesmine diferentsiaalilukk, progresseeruv roolivõim, CUPRA Drive Profile ja standardpaigutusega täis-LED esilaternad on kaasneva tipptehnoloogia täiendavad näited.

 

"Uus Leon ST CUPRA on ehtne SEAT – tundeküllasus ja jõudlus, disain ja dünaamilisus pakuvad sõidurõõmu kogu teekonna jooksul. See uhkustab nii täpsust loova tipptehnoloogia kui ka imepärase tõhususega," toonitab Dr Matthias Rabe, uurimis- ja arendustegevuse asepresident. "Oleme investeerinud rohkelt pisidetailidesse, et tagada Leon CUPRA samasugune sõiduviis ja samasugune atleetlikkus ka universaalauto puhul, samas on tunduvalt lisatud kasutatavust."

 

Uus Leon ST CUPRA tähendab eduloo liikumist järgmisele tasandile. Esimene põlvkond toodi turul 1996. aastal Ibizaga, sellest ajast on dünaamilised CUPRA mudelitest saanud SEAT-tootemargi ikoonid. Uue põlvkonna puhul pakutakse Leon-kolmeukselist esmakordselt CUPRA-na – ja nüüd ka Leon ST-na.

 

Juhtimine – lisandub tipptasemel jõudlus

CUPRA märksõnad on võimsus, jõudlus, dünaamilisus – ja uus Leon ST CUPRA täidab oivaliselt need lubadused. Lisavarustuses oleva DSG abil sööstab CUPRA 280 – brändi tippmudel – nullist kuni 100 km/h vaid 6,0 sekundiga, manuaalkäigukasti puhul 6,1 sekundiga. Reguleeritud tippkiirus 250 km/h on muidugi enesestmõistetav. Maksimaalne pöördemoment 350 njuutonmeetrit avara 1700-5600 p/min puhul tagab muljetavaldava tõmbejõu igas olukorras. Ja CUPRA 195 kW / 265 hj ja maksimaalse pöördemomendiga 350 njuutonmeetrit ei ole rohkem kui murdosa aeglasem. Selle kiirendusaeg on 6,2 sekundit manuaalkäigukasti ja 6,1 sekundit DSG puhul.

 

Ometi on uus Leon ST CUPRA hämmastavalt tõhus. Keskmine kütusekulu on kummagi võimsusvariandi puhul vaid 6,6 liitrit DSG-ga ja 6,7 liitrit manuaalkäigukastiga. See võrdub CO2 näitajatega vaid 154 ja 157 grammi.

 

Suurepärane Leon ST Cupra jõudlus saab minna veelgi kaugemale Performance Packi abil, mis hõlmab suuremaid Brembo-pidurisadulaid, erivelgi ja erirehve.

 

Kõrgtehnoloogilised mootorikomponendid

Tõelise sportmootorina reageerib 2.0 TSI spontaanselt igale gaasipedaali liikumisele ja on nauditavate suurte pööretega – ühendatult tummise ja puhta heliga, mida abistab ja moduleerib helimuundur. Uhiuus jõuallikas erakordselt tundlikku turbolaaduriga on täis kõrgtehnoloogiat ja teedrajavaid funktsioone: topeltsissepritsesüsteemis täiendab bensiini otsesissepritset osalise koormuse korral kollektori sissepritse. Selle optimaalne seadistus vähendab kütusekulu ja tahkete osakeste heitmeid. Silindritäide on alati optimaalses vahemikus – nukkvõllid on reguleeritavad ning klapitõstesüsteemid reguleerivad avanemist väljalaskeseadme poolel. Väljalaskekollektor on integreeritud silindripeasse, moodustades osa uuenduslikust soojusjaotussüsteemist. Täiustatud kate ja sulam alumiiniumkolbide ja laagrite puhul muudab hõõrde minimaalseks. CUPRA tõhususpakett sisaldab ka Start/Stop süsteemi ja pidurdusenergia regenereerimist.

 

Veermik – kõrgtehnoloogiline täpsus ja dünaamilisus

CUPRA on alati tähendanud silmapaistvat dünaamilisust, täpset nobedust ja hämmastavat sportlikku loomust. Uus Leon ST CUPRA suudab tõsta lati oluliselt kõrgemale – ja seda igas mõistes. DCC (Dynamic Chassis Control) dünaamiline vedrustuse kontroll, esitelje diferentsiaalilukk ja progresseeruv roolivõim standardvarustuses võimaldavad uuel Leon CUPRA-l saavutada rajal tunduvalt kiiremaid ringe kui tema juba niigi muljetavaldaval eelkäijal. Samal ajal on sellega oluliselt mõnusam sõita, isegi pikkadel kiirteedel on mugavustase üllatavalt suur. Turvaline ja usaldusväärne aeglustus toimib tänu CUPRA-le omase suure jõudlusega pidurisüsteemile, mille tunneb ära punaste sadulate järgi.

 

DCC: dünaamiline vedrustuse kontroll

Dünaamilisuse põhialusteks on väike kaal ja jäik karkass. Uue Leon-tootesarja kerge kujundus on nähtav ka ST CUPRA puhul. Spetsiaalselt CUPRA-le välja töötatud DCC dünaamilise vedrustuse kontroll uus põlvkond on veelgi tundlikum ja reageerivam, kohandades vedrustuse omadusi valitsevate oludega mõne millisekundi jooksul. Sama kehtib juhieelistuste kohta - CUPRA Drive Profile võimaldab sõitmisel laialdast isikupära.

 

Esitelje diferentsiaalilukk

Uus esitelje diferentsiaalilukk parandab oluliselt selle neljarattaveoga auto veojõudu ja käsitsemist. Süsteem kasutab hüdraulilise käivituse ja elektroonilise juhtimisega mitmikplaatsidurit. Maksimaalne lukustusjõud on 1600 njuutonmeetrit ja äärmuslikel juhtudel saab 100 protsenti sõidust viia ühele rattale. Diferentsiaalilukk on integreeritud kõigisse käsitsussüsteemidesse, nagu ESP ja EDS. See ei paranda mitte ainult veojõudu, vaid kõrvaldab ka pöördemomendi ohje. Lisaks ei ole selle tundlikul ohjamisel negatiivset mõju roolitunnetusele.

 

Progresseeruv roolivõim

Samuti standardvarustusse kuuluvana parandab progresseeruv roolivõim uue Leon ST CUPRA nobedat käsitsemist. Juht kogeb täpset ja rahulikku roolitunnetust, rooli ei pea nii palju pöörama, mis vähendab haardemuutuste arvu iseäranis kurvides või parkimismanöövrite ajal. Uue Leon CUPRA rool toimib progresseeruva suhtega hammaslati muutuva hambumise kaudu.

 

ESP-käsitsussüsteemi on edasi arendatud spetsiaalselt uuele Leon ST CUPRA-le ja see võimaldab ülimalt sportlikku sõidustiili koos ohutusfunktsioonide säilitamisega. Äärmiselt dünaamilise kasutamise jaoks (nt võidusõidurajal) saab seda välja lülitada ka kahes etapis – esimene etapp lõpetab veojõukontrolli talitluse ja seadistab ESP sportrežiimi, mis võimaldab suuremaid lengerdusnurki. Teine etapp lõpetab ESP talitluse täielikult.

 

CUPRA Drive Profile

CUPRA Drive Profile võimaldab uue Leon ST CUPRA tunnusjooni laialdaselt kohandada juhi enda eelistustega. Kõrvuti Comfort- ja Sport-režiimidega oli CUPRA režiim loomulikult Martorelli inseneride tähelepanu keskpunktis. Seguklapi reageering on selles seadistuses eriti tundlik, samas toimib DSG oma sportlikumas käiguvahetusrežiimis ning helimuundur toetab täielikult turbomootori täistooni. DCC: dünaamiline vedrustuse kontroll, progresseeruv roolivõim ja esitelje diferentsiaalilukk toimivad ka sportlikumates seadetes.

 

Disain – tundeküllane ja võimas

Tundeküllane disain on Leon-tootesarja tugev külg. Uue CUPRA puhul on seda sammu võrra edasi arendatud. ST-universaalvariandi väljatõmmatud siluett sobib oivaliselt suurte eristuvate ratastega. Uus esiots suurte õhuvõtuavadega ja täis-LED esilaternad annavad võimsa ilme, nagu ka tagaliist difuusori-efektiga ja kaks ovaalset otsatoru. Valuveljed on omased ainult CUPRA-le, samas kui punased pidurisadulad ning toonitud külg- ja tagaklaasid rõhutavad eripära.

 

Salongis on tähelepanu keskmes CUPRA sportrool, mille ainulaadset kujundust täiendavad käigulabad lisavarustusena pakutava DSG puhul, samuti mustast Alcantarast ja valgete õmblustega viimistletud luksuslikud sportistmed. Samuti on saadaval must täisnahast polster, mille õmblused on samuti valged. Äärmusliku külghaardumise puhuks on lisavarustuses olemas koppistmed. Pedaalid ja ukseliistud on valmistatud alumiiniumist.

 

ST CUPRA 280 ilmet eristavad ainulaadsed 19-tollised rattad titaaniumvärvi viimistlusega, aerodünaamiline pakett tagumise katuseserva spoileril, CUPRA-tähed pidurisadulatel ja mustad välispeeglikorpused. Sellele suurepärasele sportvariandi kabiinile annavad lihvi sügav läikiv must või siis klassikaline kroom.

 

Varustus – ainuomane ja isikupärane

Leon ST CUPRA kinnitab ka oma positsiooni SEAT-tootesarja tippmudelina progresseeruva roolivõimu, dünaamilise šassiiohje, esitelje diferentsiaaliluku, CUPRA Drive Profile'i ning suure jõudlusega pidurisüsteemi ja 18-tolliste rehvide kaudu (CUPRA 280: 19'').

 

Samuti on standardvarustuses täis-LED esilaternad ja LED-tagatuled. Lisaks eristuvale kujundusele on LED esilaternatel palju muidki eeliseid – nad valgustavad eespoolset teed värvustemperatuuriga 5300 kelvinit. Et see on ülisarnane päevavalguse omale, ei koorma see eriti silmi. Mis puutub tõhususse, siis LED-id tarbivad väga vähe energiat — lähituled kasutavad näiteks vaid 20 vatti ühiku kohta.

 

Luksuslikud Alcantara-sportistmed, CUPRA rool ja Media System Plus koos 6,5-tollise puutetundliku värviekraaniga sisalduvad kõik salongi standardvarustuses lisaks Leon FR laialdasele põhivarustusele. CUPRA salongi üks eripärasid on üldvalgustus. LED-id uksepaneelides rõhutavad salongikujunduse kontuure ja lisavad sõitjateruumi luksuslikkuse tunnet. Samal ajal pakub üldvalgustus sõitjatele paremat suunataju ning avaramat ruumitunnetust. LED-ide värvust saab kohandada CUPRA Drive Profile'i kaudu – nad kumavad punaselt CUPRA režiimis, standardseadistus on valge.

 

Leon ST CUPRA ilmet saab veelgi isikupärastada valikute White Line, Black Line ja Orange Line abil. Radiaatorivõre ümbrus, külgpeeglid ja kahetooniliste alumiiniumvelgede osad on värvitud vastava värviga - Orange Line tähendab Cup Raceri oranži.

Sulge

Loading ...
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Kasutades veebilehte, nõustute küpsiste kasutamisega. Vaata täpsemalt
Sulge
Sulge