est
est rus
Topauto

Uue põlvkonna Ibiza rahvusvaheline esmaesitlus

Genfi autonäitus on autotööstuse jaoks alati oluline sündmus ja 2017 tuleb SEATi jaoks kindlasti väga eriline aasta. Nimelt on kesksel kohal viienda põlvkonna SEAT Ibiza, mis on Hispaania kaubamärgi enimmüüdud mudel (5,4 miljonit müüdud sõidukit). 

„SEAT on praegu tugevdamis- ja kasvufaasis. Töötame selle nimel, et saada koht autotööstuse kõige dünaamilisemate organisatsioonide seas,“ ütleb Luca de Meo, SEATi juhatuse esimees. „Uue SEAT Ibizaga teeb kaubamärk arengus suure hüppe ja sellega pannakse alus uuele ajastule antud segmendis“. Samuti on see osa läbi aegade suurimast SEATi nn tooterünnakust. Kõigepealt tutvustati kaubamärgi esimest linnamaasturit nimega Ateca, järgmisena uuendatud Leoni ja nüüd on kord Ibiza käes. Sellega on kindlustatud kaubamärgi kolm tugisammast. Tulemas on aga veel uusi mudeleid, näiteks kompaktne väikemaastur Arona. Ibiza esitlusega algab SEATi jaoks väga oluline aasta, seda ka kaubanduslikus mõttes. Jaanuari seisuga on müük tõusnud 16,5%. Selle näitajaga alustab ettevõte järjestikku viiendat kasvuaastat.

 

Aasta lõpuks peaks SEAT tänu uutele mudelitele hõivama Euroopas märkimisväärse turuosa. Uue kollektsiooni hulka kuulub ka varustusversioon Xcellence, mis pakub alternatiivi praegusele FR versioonile. Xcellence loomisel mõeldi uutele klientidele, kes otsivad peenemat ja erilisemat disaini ning mugavamat nutikate lahendustega varustust. 

 

Murranguline mudel

 

Barcelonas loodud viienda põlvkonna SEAT Ibiza märgib SEATi arengus olulist arenguetappi. Esiteks demonstreerib see Volkswagen Groupi uusimat tehnoloogiat, veermikuarhitektuuri MQB-A0 (Modular Quer Baukasten). Kuna seda platvormi tutvustatakse segmendis esimest korda, näitab see seda, kui oluline on SEATi kaubamärk Volkswagen Groupi jaoks. Teiseks sisaldab see vaid parimat tehnoloogiat, pakub võimast dünaamikat ja üllatab märgatavamalt avarama salongiga. See tähendab, et tegemist on täiesti uue mudeliga, mida iseloomustab tavapärane värske vaim, dünaamilisus, funktsionaalsus ja mugavus. Selle saavutamiseks on loodud uus, värske ja sportlik disain, millest peegeldub selgelt äratuntav SEATi DNA. Sõidukis on esile tõstetud eri pindu, mis tekitab reljeefse, põneva ja aerodünaamilise välimuse. 

 

„Uus SEAT Ibiza kannab uhkusega SEATi disaini-DNAd ja tagab suurepärase dünaamilise sooritusvõime,“ ütleb dr Matthias Rabe, SEATi uurimis- ja arendustegevuse asepresident. „Koos uue veermikuarhitektuuriga MQB-A0 saavutab SEAT Ibiza tehnoloogia uue taseme. Kui mugavusest rääkida, siis üllatab see tunduvalt suurema ja mitmekülgsema salongiga.“


Ühte sõidukisse on koondatud elegants ja stiil, kuid kuskile pole kadunud ka sõiduki dünaamiline iseloom. Tänu uuele Ibizale suureneb kindlasti SEATi kliendibaas ja paraneb ka kaubamärgi imago. Viimase väärtus tõuseb tänu äratuntavatele omadustele, mille ühine nimetaja on võimas kumer disain, mis tagab sõiduki ideaalse teelpüsivuse.

SEAT Ibiza puhul on kõige olulisem kindlasti asjaolu, et see viienda põlvkonna mudel näitab Hispaania kaubamärki kui brändi, mis on keskendunud tulevikule. See tutvustab põhiomadusi, praktilisust, intelligentset tehnoloogiat ja ühenduvust. Uus Ibiza üllatab omas klassis uudsete, kuid juba Leonist ja Atecast tuttavate sõiduabisüsteemidega (sh kohanduv püsikiirushoidja ACC ja sõidusuuna jälgimissüsteem Front Assist), nagu ka juhtmevaba laadija ja GSM-signaali võimendi. 

 

Uus SEAT Ibiza on alati ühenduses tänu kolmele valikule: Apple Car Play, Android Auto ja Mirror Link. See näitab, et SEATi eesmärk on olla sõidukisisese ühenduvuse ja uute mobiilsete lahenduste arengu vallas parim. Kogu seda tehnoloogiat saab esimest korda nautida kaheksatollise puuteekraani abil.


Sõiduk võlub ka Beatsi helisüsteemiga: kaubamärk, mille kõrgetasemelise heliga meelelahutuskeskus täidab muusikanautlejad energia, emotsioonide ja põnevusega, pakkudes muusikat täiesti uuel moel. Sellel on signaaliprotsessor (DSP), kuus kvaliteetset kõlarit, esmaklassiline bassikõlar ja 300-vatine kaheksa kanaliga võimendi.

Kokkuvõttes pakub SEAT Ibiza kvaliteeti, mida me ootaksime pigem kõrgema klassi mudelites. See on loodud klientidele, kes mitte ainult ei tea, mida nad tahavad, kelle vaim on värske ja dünaamiline, vaid ka neile, kes otsivad midagi peenemat. Kelle jaoks on oluline kõige värskem ja moodsam tehnoloogia, mis toob igapäevaellu lihtsaid lahendusi.

 

SEAT Leon CUPRA: võimsaim SEAT üldse

 

SEAT Leon CUPRAt, mis on Hispaania kaubamärgi kiireim seaduslik tänavamudel, esitletakse SEATi laval. Kuigi kõik räägivad selle 300-hobujõulisest mootorist, mille maksimaalne pöördemoment on 380 Nm, või kiirendusest 4,9 sekundiga 100 kilomeetrini tunnis, tasub ennekõike mainida, et Leon CUPRA tuleb nelikveosüsteemiga 4Drive Total Traction kombineerituna universaalkere ja kahe siduriga DSG-käigukastiga. Need võimsuse, pöördemomendi ja jõuülekandega seotud arendused viivad jõudluse uuele tasemele. Sellega kaasneb sama ohutus, ühendatavus ja multimeediatehnoloogia, millega saavad hoobelda ka teised Leoni seeria sõidukid.

Kõige uuem ja võimsam CUPRA perekonna liige pakub põnevust, sportlikkust ja dünaamikat, kuid ka rohkem praktilisust ja mitmekülgsust tänu kolmele saadavalolevale versioonile: 5-ukseline luukpära, sportkupee ja universaal. CUPRAs peab alati valitsema tasakaal kire ja mõistuse vahel, mille tulemusena sündis enneolematu kombinatsioon sportlikust disainist, tipptasemel tehnoloogiast, mugavusest ja erakordsetest dünaamilistest omadustest. 

 

 

Koos 300-hobujõulise Leon CUPRAga on väljas ka väga eriline mudel, mis oma mati halli välisilme, süsinikkiust salongidetailide ning maitsekate vaskdetailidega nii sees kui ka väljas on otsekui autonäitusele loodud. Muidugi räägime me võistlusautost SEAT Leon CUPRACER Evo 17, mis on loodud rahvusvahelise võistlussarja TCR jaoks. Saadaval on kaks käigukastivarianti: DSG-automaatkäigukast ja järjestiklülitusega manuaalkäigukast. Leon CUPRACER Evo 17-l on sama mootor, mis tänavasõiduautolgi, kuid see annab võimsuseks 350 hj (2016. aasta variandist 20 hj rohkem) ning pöördemomendiks 420 Nm.

Arvestades juba uue hooajaga, on tehtud uuendusi näiteks pidurisüsteemis (sh nende kontrollisüsteemis) – ABS ja ESC parandavad tunnetust ja käsitsemist. SEAT Leon CUPRACER Evo 17 on esiveoline sõiduk, millel on elektrohüdrauliline lukustuv diferentsiaal (VAQ), 378 mm diameetriga eesmised ketaspidurid, kuue kolviga pidurisadulad ja tagumised 272 mm pidurikettad. Kõik selleks, et vastata juhi vajadustele ja võidusõiduraja tingimustele. Pidurite tasakaal, stabilisaatorvarras, McPhersoni esivedrustuse rattakalle ja rataste kokkujooks ning samuti mitmehoovalise tagavedrustuse kõrgus ja rattakalle on kohandatavad.