est
est rus
Topauto

Hyundaist

1967. aastal asutatud Hyundai Motor Company on kasvanud tänaseks suuruselt viiendaks autotootjaks maailmas, millel on üle 20 autotööstusega seotud tütar- ja sidusettevõtte. Esimene Hyundai Motor Company poolt valmistatud eksportmudel oli 1976. aastal sõiduauto Pony. Nüüdseks on ekspordimahud mitmekordistunud ja Hyundai müüb väljaspool koduturgu aastas üle kolme miljoni kvaliteetse sõiduki, mille hulka kuuluvad sõiduautod, maasturid, veoautod ja bussid. Aastal 2010 müüdi Hyundai sõidukeid rohkem kui 180 riigis enam kui 5000 edasimüüja kaudu.

 

Hyundai sõidukite müügi kasv

 

(Andmed tuhandetes)

2010

2009

2008

2007

2006

Korea tehaste toodang

1 731

1 614

1 670

1 701

1 611

Väljaspool Koread asuvate tehaste toodang

1 881

1 493

1 113

900

885

Kokku

3 612

3 106

2 783

2 601

2 497

Muutus

+ 16,3 %

+ 11,6 %

+ 7,0 %

+ 4,2 %

+ 6,8 %

 

Hyundai maailmas

Hyundai annab tööd rohkem kui 75 000 inimesele üle kogu maailma ja viib ellu uut globaalset poliitikat, mille eesmärgiks on oma tegevuse lokaliseerimine. Selle poliitika kohaselt peab tootearendus, disain, müük, turundus ja klienditeenindus vastama samavõrra hästi nii kohalike klientide eelistustele kui ka üleilmse autoturu ootustele.

 

2011. aasta alguse seisuga oli Hyundail väljaspool Koread kuus autotehast: USAs, Indias, Hiinas, Türgis, Tšehhis ja Venemaal. Lisaks on kavas rajada veel üks tehas Brasiiliasse. Hyundai tootmisvõimsus kõigis oma tehastes kokku on 3,4 miljonit autot aastas.

 

Korea toodang

Hyundail on Koreas kolm tehast, mille tootmisvõimsus kokku on umbes 1,7 miljonit autot aastas. Tehased asuvad Ulsanis, Asanis ja Jeonjus.

 

Ulsani tehas on Hyundai põhitehas ja ühtaegu maailma suurim autotehas. Mammutmõõtmetes Ulsani tehasekompleks asub ligi 5 000 hektari suurusel maatükil ja sinna kuulub viis eraldi tootmisüksust. Tehases töötab üle 34 000 inimese, kes valmistavad 5 600 autot päevas. Kompleksil on olemas ka oma sadam, kuhu mahub korraga ankrusse kolm 43 000-tonnist alust. Ulsani tehas on kogu Korea autotööstuse sünnipaigaks, millel on isemajandava tervikuna olemas oma tuletõrjedepoo, haigla ja turvateenistus. Tehas on varustatud ka mitmete seadmetega (sh näiteks heitvete käitlusseadmed), mis võimaldavad tõhusalt vähendada tootmise keskkonnamõjusid.

 

Alsani tehas, mis valmistab peamiselt ekspordiks minevaid sõiduautosid, on isemajandav ja sõltumatu tootmisüksus. Selle tootmismaht on 300 000 suure ja keskmise suurusklassi sõiduautot aastas.

 

Joenju tehas on spetsialiseerunud suurte ja keskmise suurusega busside, 2,5-tonniste veoautode ja erisõidukite valmistamisele. Tehase tootmisvõimsus on 125 000 sõidukit aastas.

 

Oma terasetehas Koreas

Hyundai Steel Co., mis kuulub kontserni Hyundai Automotive Group, avas 2010. aasta jaanuari alguses Lõuna-Koreas Dangjinis uue terasetehase, mille tootmisvõimsus on neli miljonit tonni aastas.

 

Ettevõte plaanib 2011. aasta esimesel poolel käiku anda ka teise kõrgahju, mis tõstab tehase koguvõimsuse tervelt kaheksa miljoni tonnini aastas.

 

"Uus terasetehas annab meie autofirmale selge konkurentsieelise.

 

Saame tänu sellele vastutada ise kõrgekvaliteedilise terase tootmise eest ning toetada ühtlasi oma riigi majandust," tõdes Hyundai Automotive Groupi tegevjuht Chung Mong-Koo.

 

Juba projekti algstaadiumist alates on kesksel kohal olnud Dangjini terasetehase keskkonnamõju puudutavad küsimused. Tänu sellele on Hyundai terasetehases kasutusel ülimalt tänapäevased saastekontrolli meetmed, mis juba enne ehitamist projekti sisse kirjutati.

 

Hea näide keskkonnahoidlikust mõtteviisist on hästi isoleeritud toorainete töötlustsehh, mis hoiab ära rauamaagi- ja söetolmu pääsemise ümbritsevasse keskkonda.

 

Välismaine toodang

 

USA

2005. aasta mais avas Hyundai oma esimese, 1,1 miljardit dollarit maksma läinud tehase Põhja-Ameerikas Alabamas. Hyundai Motor Manufacturing Alabama (HMMA) alustas tegevust 2006. aastal sõiduauto Sonata tootmisega. Järgmisel aastal hakati siin tootma ka Santa Fe-mudelit. Tehase tootmisvõimsus on 300 000 autot aastas.

 

Toodangu kvaliteedi alusel koostatud edetabelis saavutas HMMA aastaga Põhja-Ameerika 37 autotehase seas 10. koha. Aastal 2008 valiti HMMA kõige produktiivsemaks tehaseks Põhja-Ameerikas: tehas suutis ühe Santa Fe valmis teha kõigest 22,6 tunniga. Santa Fe on Hyundai enim müüdud maasturimudel.

 

India

Hyundai Motor India (HMI) on Hyundai ainuomanduses olev tütarettevõte ja India suuruselt teine autotootja. Hyundai avas oma teise tehase Indias 2008. aastal, aastakümme pärast seda, kui firma oma tegevust Indias alustas. Uus tehas tähendas miljardidollarilist investeeringut ja sai valmis rekordkiirusel, kõigest 13 kuuga. Tehas kahekordistas Hyundai tootmismahtu, tõstes selle 600 000 autoni aastas.

 

Septembris 2009 avas Hyundai Indias ka uue uurimis- ja tootearenduskeskuse, mille põhieesmärgiks on kompaktsete väikeautode väljatöötamine.

 

Hiina

Veebruaris 2008, kõigest viie aasta ja kahe kuu pikkuse tegutsemisaja järel, ületas Beijing Hyundai Motor Company (BHMC) toodang rekordilise miljoni auto piiri. 2008. aasta aprillis avas Hyundai Hiinas ka teise tehase, mis tõstis Hyundai tootmisvõimsuse selles riigis 600 000 sõidukini aastas. Aastal 2012 on plaanis Hiinas käiku anda veel kolmaski tehas. Beijing Hyundai alustas autotootmist Hiinas 2002. aasta detsembris ja esimeseks mudeliks oli sõiduauto Sonata. Aastal 2005 müüdud 233 668 Hyundai autot tegid sellest Hiinas neljanda kõige paremini müüva automargi. 2008. aastal kasvas Beijing Hyundai müük 27%, mis müüginumbrites tähendab 294 506 sõidukit. Aprillis 2010 ületas Hyundai autode kumulatiivne kogumüük Hiinas kahe miljoni piiri. Hiinas toodetakse kuut erinevat Hyundai automudelit.

 

Türgi

Ettevalmistusi tehase ehitamiseks Türki alustas Hyundai aastal 1997. Autotehast laiendati 2006. aastal ja aastal 2008 valmis seal 81 590 autot, millest 74% läks ekspordiks.

 

Tšehhi

2007. aasta aprillis alustas Hyundai oma Tšehhi tehase rajamist Nosovicesse ning esimene auto veeres tootmisliinidelt maha novembris 2008. Hyundai Motor Manufacturing Czech (MHHC) on Hyundai Motor Co. ainuomandusse kuuluv tütarfirma, mille tootmisvõimsus on 200 000 autot aastas. Esimene Tšehhis toodetud mudel oli i30 hatchback, millele hiljem lisandus i30 wagon. 2011. aasta jooksul tõstetakse tootmismahtu veel 100 000 auto võrra. Tšehhi tehase abil soovib Hyundai luua kohaliku tugipunkti Euroopa turgude igakülgseks teenindamiseks – alates projekteerimis- ja arendustööst kuni tootmise ning turundus- ja müügitegevuseni välja.

 

Venemaa

Juunis 2008 alustas Hyundai Motor tehase ehitamist Peterburi, et rajada oma tootmis- ja müügitegevuse jaoks keskus ka Venemaal. Tehas, kuhu investeeriti umbes 330 miljonit eurot, alustas tegevust 2011. aasta alguses. Esialgsete plaanide kohaselt peaks tootmismaht esimesel aastal olema 105 000 autot ning kerkima siis 150 000 sõidukini aastas. Mudelivalikus on põhirõhk kohalikul autoturul enim ostetud väikestel ja keskmise suurusklassi sõiduautodel. 2008. aastal saavutas Hyundai Venemaal 192 719 müüdud autoga importautode seas esikoha ning turuosaks 9,6%.

 

Hyundai tootearendus

Oma uurimis- ja tootearenduskeskustes mitmel pool üle maailma töötab Hyundai välja kohalike autoturgude ootustele vastavaid ning võimalikult turvalisi ja mugavaid sõidukeid. Pidevalt luuakse uusi tehnoloogiad, pidades silmas nii autojuhti kui ka meid ümbritsevat keskkonda. Eesmärgiks on nauditav ja ohutu sõiduelamus ning võimalikult väikesed keskkonnamõjud.